Informatii pentru vanzator

Mai jos veti gasi toate informatiile de care aveti nevoie daca doriti sa vindeti o proprietate.

De ce o colaborare cu o agentie imobiliara ?

Vanzarea unei proprietati este o tranzactie importanta incat in unele tari se realizeaza in mod obligatoriu doar prin intermediul unor agenti si implicit firme de intermediere imobiliara.

Publicarea pe site-uri, ziare de profil a unui anunt poate fi unerori frustranta. Alegand metoda promovarii personale a proprietatii va expuneti stresulului primirii in casa a zeci de persoane straine, la ore nepotrivite, iar unele dintre aceste persoane nici sa nu aiba intentia de a cumpara? Apeland la o agentie imobiliara veti primi in caminul dumneavoastra doar clienti ferm interesati de achizitionarea unui imobil.

Colaborarea noastra cu specialisti din domeniul juridic vine sa cimenteze siguranta tranzactiei in care veti fi implicati. Consilierii juridici, birourile notariale cu care agentia noastra colaboreaza vor furniza sfaturi juridice competente pe intreaga durata de realizare a tranzactiei, va ajuta in redactarea antecontractului de vanzare-cumparare tinand cont de indicatiile si cerintele pe care dumneavoastra le aveti.

Etapele ce trebuiesc parcurse in cazul vanzarii unei proprietati

1. Primul pas este stabilirea pretului final al proprietatii cat si faptul ca ambele parti, atat vanzatorul cat si cumparatorul, sunt de acord cu acest lucru.

2. Al doilea pas se permite cumparatorului sa verifice acetele de proprietate ale vanzatorului. Cumparatorul poate studia actele DOAR in prezenta vanzatorului si DOAR la un birou notarial. Nu se vor da de catre cumparator niciun fel de acte in original catre cumparator.

3. Al treilea pas implica semnarea antecontractului de vanzare-cumparare, de preferat in fata unui notar. Acest antecontract reprezinta promisiunea asumata reciproca a ambelor parti implicate in tranzactie, de a incheia in perioada urmatoare, la pretul stabilit, contractul de vanzare-cumparare al proprietatii. In antecontract sunt stabilite elemente importante privind tranzactia si anume: pretul vanzarii - cumpararii proprietatii, data limita de semnare a contractului de vanzare-cumparare, termenul limita de eliberare a proprietatii, avansul perceput prin antecontract, modalitatea de plata a pretului proprietatii.

Semnarea antecontractului este foarte importanta, iar prin semnarea acestuia intelegerea partilor capata valoare juridica. Incalcarea in orice fel a prevederilor stipulate in antecontract, faciliteaza oricarei parti implicate in tranzactie, atat vanzator cat si cumparator, deschiderea unei actiuni in instantele de judecata.

4. Pasul patru Semnarea constractului de vanzare-cumparare la notar. Ambele parti fiind obligate sa ia de la notariat cel putin un exemplar al contractului de vanzare-cumparare.

Acte necesare pentru a putea vinde o proprietate

1. Actul de identitate (B.I., C.I. sau pasaport, dupa caz), in original si in copie.

2. Certificatul de casatorie, sau sentinta de divort, in original si in copie (daca este cazul).

3. Actele de proprietate, in original si in copie. Actul de proprietate poate fi un contract de vanzare-cumparare autentificat de un notar public, un contract de donatie, un certificat de mostenitor, o hotarare judecatoreasca, etc.

4. Documentatia cadastrala si incheierea de intabulare.

5. Extrasul de carte funciara pentru vanzare. Extrasul se obtine numai de biroul notarial unde se va incheia contractul de vanzare-cumparare. Extrasul de carte funciara pentru vanzare este valabil 5 zile de la data depunerii, de catre notarul public, a cererii de eliberare, la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

6. Certificatul fiscal pentru vanzare. Certificatul fiscal se obtine de la Directia de Impozite si Taxe Locale din sectorul unde este situat imobilul. Certificatul este valabil 30 de zile de la data eliberarii.

7. Pentru imobilele care sunt apartamente de bloc, este necesara si adeverinta eliberata de Asociatia de Proprietari. Adeverinta dovedeste faptul ca proprietarul imobilului nu are restante la plata intretinerii (formularul adeverintei se poate obtine de la firma noastra). Adeverinta se semneaza de presedintele si administratorul blocului, se stampileaza in trei exemplare originale.

8. Potrivit dispozitiilor Legii nr.372/2005 privind performanta energetica a cladirilor, vanzatorul trebuie sa obtina certificatul energetic al apartamentului. In vederea obtinerii certificatului energetic, proprietarul urmeaza sa se adreseze unui auditor atestat in domeniu si apoi certificatul sa il prezinte cumparatorului la momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare, respectiv a contractului de inchiriere. Certificatul energetic cuprinde informatii care permit cumparatorilor sa evalueze performanta energetica a cladirii. Certificatul este insotit de recomandari de reducere a costurilor, prin imbunatatirea performantei energetice a cladirii.

 Ce plati pot accepta pentru proprietatea mea ?

Exita trei metode plata pe care le puteti accepta in momentul in care vindeti si anume:

1. Plata integrala (prin ordin de plata sau numerar)

avantaje - eliminarea riscului unor intarzieri ulterioare - veti primi banii cash la notar, sau prin transfer bancar cu o intarziere de 2-3 zile.

2. Plata prin credit bancar

Prin credit bancar / Prima casa si alte programe, pot aparea intarzieri de peste o luna de zile, intarzieri datorate procesului de aprobare a creditului si de acordare a finantarii creditului

3. Plata esalonata, numarul de rate putand sa difere de la un caz la altul